Friday, April 13

Tips si single =)

Assalamualaikum semuaa
so ape topik kite hari nie yee??
tips si singlee..ape tips tu??okay this tips utk sape yg single
memang korang akan cakap kat saya cmniee
"eleh boleh la cakap nk bg tips sbb kau tgh bahagiaa"
hello derr gua nak bg tips gua single time dulu-dulu..gua penah single kot
haaaa...okay hope korg pikirkan ape yang saya nak bg tips niee




1.First tips : Tolong laa bersabar dahulu jangan terburu-buru 
mencari pasangan nanty dapat yang tak okay
 mulelah salahkan pasangan kan..
Dekatkan diri kepada ALLAH itu yang sepatutnyaa..huuuu..
ade pakwe ke takde pakwe ke still kene dekatkan diri pada
ALLAH kan??


2.Second tips : Apepun status korang jangan kacau bf orang..
even tu ex bf korg biarkkan je..
tak kemane pun ex bf korang tu lame-lame cari balik kan??
penat je membazir air mata..nak nanges boleh tapi cukup la sekali jee
nanges lame-lame buat ape?dapat mate bengkak ade laa kan?


3.Third tips : Busykan diri anda..haaa yang nie banyak mende boleh buat
jadi korang tak pikir sangat walaupun akan fikir jugak..yang mane ase nak
bersaing secara sihat dengan gf bf korang boleh la gune care nie
care cmne??korg updatekan diri korg dengan gaya berfashion 
tapi mestilah menutup aurat kan??
lelaki nie dye nk tgok kite kemas dan cantik
keduanyaaa boleh pegi amek lesen kete ke moto ke..sbb kite busykan 
diri kite tak pikir sgt kan..boleh jalan2kan
yg ketiganyaa boleh berniagaaaa..haaaa
banyak duet korg dapat kan...terpulglah nk ikot ke x kan?
banyak lg tips boleh korg gune g kelas memasak ke kan 
SAYA SUKA MAKAN SEBAB TU SUKE MASAK..heuheu


4.Tips keempat : Jangan terlalu berharap..biarkan saje..
hello gurls ,kumbang bukan seekor tau bnyak lagi bunga bukan sekuntum..
mungkin ade sebab kenape laki suke perempuan tu 
walaupun korang ase dye biase je
mungkin hati dye baik..sape tau?kan..mungkin dye matang kan..


5.Tips kelima : Try la kawan dengan orang lain jangan TUNGGU dye jee
buang mase..kal ade jodoh ade la kan..baru la kite tau banyak
 lagi yg lebih baikegt ye anak-anak..
ALLAH tarik dye dari kita sebab DIA tengah merancang
sesuatu yang TERBAEK buat kite...
jangan cakap tak boleh..tak cuba mane nak tau kan..


6.Tips keenam : Terima kelemahan sendiri..jangan sesekali cakap
kenape dye terima org lain sedngkan aku lagi lame dr pompuan tu..
biarkan saje lelaki dengan keputusannyee itu..dye tahu ape dye buat
kal dye nak korg dye cari balik tu jee..ade org bercinta tahun2 pun tapi
akhrnyaa kawan ade pulak akhrnyaa kawen..kita hanya mampu
merancang Allah tentukan..so biarkan JUST GO WITH THE FLOW


7:Tips ketujuh : Sape ase nk buat solat istikharah dah boleh buat daaa
mungkin petunjuk tu bukan selepas korang buat 
maybe makan mase setahun lepas tu kan
buat sebanyak mane korang ase nk buat..


8.Tips kelapan : Macam mane pun orang suruh kita berubah,kita tak akan 
berubah kalau hati kita tak nak!!..So kene la try berubah kan..smpai bila
korg nak habis madu sepah dibuang..korg dapat sakit hati je..


p/s : peringatan untuk diri sendiri jugak..sorry kalau ade yang tak suka
sekadar berkongsi drpd pengalaman sendiri..
sumber : perahan otak..heuheu
bubyee..tak suka jangan bukak tgok pun jangan..huhuhu

2 comments:

  1. suka! tapi aku rasa aku cool jek. sometimes yea, sedih. but not hari2. until now pun aku still berkawan jek ngan ex2 aku. kan kan kan? you know beter. hohoho

    ReplyDelete
  2. ya ya ya..heuheu..aku tau la kau cmne ..hik3..

    ReplyDelete