Friday, September 23

Bila Allah Menduga Kita

Assalamualaikum
bila Allah menduga kita dengan penyakit,sebabnye DIA nak swoh kita egt padanye..seperti solat yg penuh,mengaji,berpuasa dan berzikir..kita hanya manusia biasa yg senantiasa lalai pada Allah membuatkan kita lagi jauh dari Allah..kenape baru sakit nk mntk tolong dari Allah??kenape tidak waktu sihat??sebab kita ego pada diri kita dan bersangka Allah itu ADA boleh tolong bila-bila masa..xp kita tidak sedar makin kita jauh dari ALLAH makin ALLAH jauh dari kita..seumpama hipotesis..Allah memberi dugaan yg hebat buat saya xp Allah sembuhkan dengan keadaan yang lama..supaya apa??supaya saya engat padaNYA..yg mna ade kurg solat,penuhkan solat..orang xrase ape yg saya rase sebab Allah memberi dugaan kepada org yang mampu tanggung..DIA tidak akan memberi lebih kepada orang yg xmampu nak tanggung dugaan.

Sentiasa lah kita mengigati ALLAH kerana DIA juga akan mengigati kita..
saya bukan nk bg ceramah xp saya  cakap berdasarkan pengalaman yg sye rase
senyumlah,apa pun masalahmu ia pasti akan berlalu..
senyumlah,apa pun masalahmu ada jalan penyelesaiannye,ada ubatnya..
Berdoalah kita pada ALLAH kerana dari DIA lah dtg sakit itu dan dari DIA lah juga yang menyembuhkan segala jenis penyakit.


 

bacelah Al-quran setiap hari 



solatlah setiap hari
dapat memberi kekuatan iman 



berpuasa 

 
selaluh menghafal ayat kursi




No comments:

Post a Comment