Thursday, November 24

Perancangan Mase Depan (angan-angan)

Assalamualaikum
apa khabaq harynie..dok buat apa tu??
cik nie bukan apa saja ja dok speaking lagu nie
hahaha,sudah-sudah karang melalut xtentu passai..
ok haryniekan saje la nak cite angan-
anganku jangan angan-anganku musnah dah la kan..
harap ia nya berjaya..amin =)
haa tipu lettew kal korang xde angan-angan 
confirm ade kan??angan korang ape
ceh!sebok je kan nk tau orang punye angan-angan ape..
angan-anganku yg pertama adalah smbung
 degree in insurance kah,finance kah,islamic banking kah
atau human resource kah..kah kah kah..hahha..
itu xpkir lagi tapi memang nk smbung degree
then,yang kedua angan-angan atau impian laa..
nak beli kereta honda jazzz..perghh mantap kal pakai
kete nie..saya dah ade lesen moto kereta jadi 
saya xgemar nek moto nanty hujan susah terpaksela
kene nyanyi lagu hujan..hahah..kereta nie mahal la..
duet muke,rotex,ins perghh pegsan nk bayor tu
tapi tak pe ade rezeki adelah kan?betol tak..
so korang nk tgok x kereta tu..smart beb sporty



bukan senang nk jadi senang kan?
kene berusaha sungguh-sungguh barulah dapat membeli kereta
mahal-mahal..hahaha..sebelum nie orang egt aku pakai 
kelisa biru tu aku punye padahal my mom
tapi memang btol aku punye sebab name pembawa 
kereta tu adalah gua!hahaha..buweek =P
angan-angan yang ketiga kerja..kerja ape?
make up org ke?kerani ke?keje kat bank ke surirumah
ke?haa pilih-pilih..ofcos kerja di bank atau sewaktu dengannya..
rase mcm nak keje dengan facebookke twitter ke kan??masyukkk..
lepastu pening ramai sangat buat fb,tweet la bagai..mengarut haiih
saya suke bekerja dari belajar..ade orang 
suke belajar jeee smpai xkeje-keje..
owhh itu org yg xpraktikalhidup kan bende yg kite praktik hari-hari..
korang nk keje ke belajar??suke hati koranglah..xde kaitan 
ngn aku ni haa..haa gaji cmne pulak?
keje nk demand gaji pun nk demand laa..kan?haha
then angan-angan seterusnya pas dah dapat keje 
ofcos nk beli kereta dan rumah..rumah tu nk mcmne pulak..
semiD ke banglo ke apartment ke teres ke..
pilih-pilih nanty bayar sendri..saya suka
rumah banglo yg direka sendiri sebab??
sebabnye boleh tentukan bilik nk besar mane,
nk bape bilik ,dapur nk luas mane,
saya suka masak dan makn so dapur kene luas kan?kan kan kan
hahaha mane tau kan nk kolam dlm rumah ke kan..hahaha..


bole besar lagi kot umah nie..hahaha..
belagaknye kau..kecik-kecik ssudahlah
nak besar tambah lagi..ok angan-angan ke berape??tak hengat la tu..
saya pon tak hengat so seterusnya kawinn..wee~
..ehemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
berehem-ehem pulak..kenape??sebab suke la cik senah oii..hahaha..
kahwin sape xsuke saya nak kahwin dalam umo 23,24,25,26 
kal jodoh smapai awal kahwin awal kan tu jee
tapi memang berharap nak kahwin umo 24..
insyaAllah,doakan la yee..nanty kene suwoh kumbang
i smpan duet utk kawin dye jimat i boros..
sesuai sgt la tu mak aku kate..hahaha lepas kawin buat ape??
buat anak la xbaik tau ckp buat anak!tumbok nk?hahaha =D
rezeki banyak Allah bg banyak kan..so perancangan nk lima sahaja anak..
kenape sikit bebeno yong oii adik beradik awak enam ate 
tambahkan jela enam lagi..aje gile kome,kome egt aku kilang
ok stop cakap perak..hahaha..karang xpaham pulak..hahaha
baru dapat keluarga bahagia=)


semua dah ade..ade satu je lagi xde..
ape dye?eh ape haa??korang penah terpikir tak nk pegi haji?
so yang nie adelah angan-angan yg perlu jd kennyataan 
pegi haji bersame keluarga kenape tak letak angan-angan nie first??
hoi,senah kau hengat nak pegi haji sengget due ke??haha
kumpul duet dulu,buat periapan dulu kt sini..
dah btol-btol ready baru pergi..maksudnye bile balik Malaysia
tak buat dah tabiat yg tak elok..kene berubah sepenuhnya..
kal xkuat iman..bagi kuat btol-btol..betol tak ape yang saya cakap?kan..=)


jadi inilah angan-angan saya..
berharap jadilah ye dengan angan-angan nie
bukan mat jenin tau!nie angan perancangan mase depan
memang org cakap alah mude lagi tapi 
kite kan boleh pilih ape yg kite nak dlm hidup nie
kite hanya mampu merancang Allah tentukan..
ade banyak lagi angan-angan
tapi yang ini adalah the most important..rancanglah mase depan anda,
sebelom mase depan merancang hidup anda..
ape tu??pelik je bunyinyee..haha
oklah selamat membaca..hehehe=P
bye semuaa..


No comments:

Post a Comment