Tuesday, November 29

please jage tepi kaen masing-masing

assalamualaikum..good morning semua=)..so da makan belum korang??mesty belom lagi kan..kan best pagi-pagi cmnie dapat makan nasi lemak + telur mate + teh o panas = sedap + kenyang..hikhik =P..hariniekan saya nak luahkan ape yang saya tak puas hati dengan orang sekarang..haa kenape?sebab semalam ade la something happen to me in my life..bukan kali pertame tapi dah berkali-kali..sampai tak terkira..hehe =D ...korang penah tak jage tepi kaen orang??tepi kaen org kal tersgkut kt mane-mane korang mesti tego kan..hehe nie maksudnye mendalam sikit jage tepi kaen org maksudnya menyebok hal orang..korang tak kenal dye tapi korang dok sebok cakap hal dye..kal setakap cakap je tak apelah,tak rugi pun org yg korang salu ckp tu dapat pahala orang tu..yelah teraniaya la kan..ini bagi yang suke dok cakap hal orang plus siap bagitahu lagi kawan orang tu yang memang berkawan dengan orang tu..wah!hebatnye permainan jongkang -jongket dye kan!haha..biaselah mulut org tak boleh tutup kan...tapi i suggest kan orang macam nie patotnye tutup mulut sendri sebab nanty bile kau bercakap bau longkang la beb!haha..sebab tu kene tutup mulut kauorang dulu..kan?hahahhaha(gelak besar) saya sendiri setakat nie alhamdulillah takdelah nak amek tahu hal orang yang takde kaitan or berkait pun sebab saya tahu bende nie tak perlu pun dalam hidup sekali pun anda jeles dengan seseorang..cuba tingkatkan diri anda untuk menjadi cantik dari orang yang anda tak suke atau handsome kan diri..hahaha..

kita hidup dalam dunia sekali je..kenape nk cemburu-cemburu??tell me why?sebab ase dicabar ke tercabar??dunia oh dunia..patutnya kita cemburu dengan orang yang mempunyai iman yang kuat bukan dengan mende-mende macam nie...terase amat kelakar kan!tak ape orang yang selalu menyebok hal orang nie nanty suatu hari orang sebok hal kau pulak..baru kau rase..plus pulak orang yang sebok hal kau runtuhkan rumah tangga kau..haa..kat situ baru nk terpinga-pinga..ape dosa aku buat..bak kate retis kan "saya tak menyanyi pun orang mengate,saya menyanyi pun lagilah orang mengata..."secara amnya kita tahu perempuan je banyak menyebok-sebok ni kan..haa kau orang jangan terkezut pulak kan kal lelaki lagi hebat mulut dye..motif dye buat kat orang cmtu apehal??jeless ke awek ko xsecantek orang yang ko buat cerita tu??hebat!kalau jeles pegilah swoh awex ko tu berhias untuk ko..wonderful!confirm awek ko tiptop dr orang tu..seriously saya tak paham kenape ade segelintir orang yang busy body sangat hal orang sampai memecah belahkan orang..no need to do that!!just be yourself dear..hurmm..sekarang nie cube bagi idea dekat saya macam mane nk ajar orang mcmnie ye?please comment..haha tak apelah biar Allah je balas perbuatan kauorang ..saya tahu sape yang buat bende nie sume kat saya..iknowthetwoofyouwhocreateabadstoryofus!so please buat lagi banyak-banyak cerita dongeng anda untuk saya ok?saya tak rugi anda yang rugi..Allah akan bantu dan makbulkan doa orang yang teraniaya..


Rasulullah saw. bersabda :
Ada tiga doa yang tak akan ditolak oleh Allah SWT, yakni doa orang tua kepada anaknya, doa orang yang teraniaya, dan doa seorang musafir.” (HR. Abu Hurairah)

No comments:

Post a Comment